Tøft og lettstrikka

Etter forrige innlegg der jeg skrev litt om strikketeknikker så tenkte jeg at denne gangen skulle jeg finne noen enkle strikkeoppskrifter til dere.

Dette for å vise dere at man trenger ikke være en dreven strikker for å kunne trylle frem utrolig flotte plagg fra strikkepinnene.

Den første oppskriften jeg fant er ett tøff skjørt strikket kun i rette og vrange masker

Bildet er lånt fra Elin Lovisa Backman som er designeren og oppskriften på dette flotte skjørtet finner dere her.

Eller kanskje noen deilige pulsvarmere kan være noe dere kunne tenkt å strikke

Bildet lånt fra Stella Charming Design som har designet Snøklokke pulsvarmere. Utrolig flotte pulsvarmere synes jeg i alle fall.

En annen kjekk oppskrift på pulsvanter er Annepålandets mitts.

Disse har jeg strikket mange av både til meg selv og som jeg har gitt i gave. Utrolig god passform på disse pulsvantene.

Kanskje noen har lyst å strikke seg en god kosegenser? Da anbefaler jeg denne flotte genseren som er strikket på tykke pinner i mykt og varmt garn

Foto: Sofie Ødegård. Oppskriften finner dere gratis her.

Til slutt legger jeg ved en oppskrift som jeg fant i en kommentar på Facebook.

Flettepannebånd

Bruk pinne 3 mm

Legg opp 30 masker og strikk 1 rett, 1 vrang ca 15 cm.

Strikk deretter rett og vrang over de 10 første maskene til denne måler 16 cm

Gjør det samme med de 10 midterste maskene og til slutt de 10 siste maskene.

Du har nå 3 like lange remser på 16 cm. Flett disse remsene.

Strikk så rett og vrang over alle 30 maskene til arbeidet passer rund hodet.

Fell av og sy sammen.

Dersom dere får lyst til å strikke noen av disse mønstrene, del gjerne det ferdige plagget med oss i Hobbygruppa.

Klem fra Tove

2 kommentarer

May Anita

08.03.2017 kl.10:26

Mange fine enkle oppskrifter her, tror jeg skal prøve meg på noen :D

Iselin Renée

08.03.2017 kl.12:56

Disse skal jeg sjekke ut, savner å strikke :)

Skriv en ny kommentar

Hva finner du her?

09.10.2015 kl.20:09
Skrevet av Hobbygruppa
Hei! Dette er en ny gruppeblogg, som er laget for å prøve å samle de kreative bloggerne, slik at det blir enklere å finne hverandre.La oss samarbeide og bli inspirert av hverandre! Her kan alt av...